Boktolva 2012

Snart är året slut och efter att ha funderat hela hösten har jag bestämt mig för att under nästa år delta i min första läsutmaning! Jag har följt flera stycken via bokbloggar ett tag och tillslut bestämt mig för att testa den här hos enligto.se. Den går helt enkelt ut på att läsa tolva författare från en lista som man själv sammanställt som man inte läst förut. Jag har fuskat lite och har med någon enstaka författare som jag länge planerat att läsa mer av men som av olika anledningar aldrig blir av. Listan har flera än tolv böcker för att man ska kunna välja. Här är min lista:

  • Ngozi Adichie
  • Dostojeviskij
  • Silke Scheuermann
  • Günter Grass
  • Moa Martinsson
  • Gun-Britt Sundström
  • Harper Lee
  • Camilla Läckberg
  • Joyce Carol Oates
  • Douglas Adams
  • Anna Gavalda
  • Gustav Flaubert
  • Susanna Clarke
  • Elin Wägner
  • Orhan Pamuk
  • VS Naipul
  • Charlotte Bronte

4 thoughts on “Boktolva 2012

  1. enligt O skriver:

    Det är väl inte alls fusk, ett bra tillfälle att få läst det som aldrig blivit av! Silke Scheurman finns med på min lista också. Jag rekommenderar Anna Gavalda och då tunnisen Jag älskade honom som jag tyckte mycket om. Tillsammans är man mindre ensam är bra också.Elin Wägners Norrtullsligan var riktigt bra också. Jättekul att du hönger på utmaningen!

  2. Hanna skriver:

    Sv: Tack så mycket! Jag brukar doppa fingret i lite Mixing Liquid från Make up Store, sen ta lite glitter ovanpå å pressa på ögonlocken, då sitter det :D

  3. Nina skriver:

    Å, du har ju mkt att se fram emot på läsfronten nu då. Flera av namnen på din lista är favoriter här. Gavalda och Sundström till exempel. Flaubert, däremot…not so much:-)

  4. Anna skriver:

    Din lista ser spännande ut, jag gillar En halv gul sol och Lila Hibiscus mycket. Dödssynden av Lee och Blonde av JC Oates är riktiga höjdare och Gavalda! Läckberg är inte min kopp te men kanske din… Kul att vi ska utmana oss tillsammans :-)

Kommentera

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

